.

.

Bebelan Terbaru BeloG MTT

Wednesday, June 29, 2011

Kesihatan jiwa & raga pengaruh segala jenis mood



-Entri ulang tayang-
Assalammualaikum dan selamat pagi..





Cuaca kat luar pon macam memahami jer isi hati limpa serta jantung yang ada di sekalian alam organ badan..Penghuninya pun seakan berlumba lumba nak sibuk mencari apa yang tak kena dalam hati sampai kan degupan jantung berdegup kencang seakan memberi amaran tsunami akan melanda jiwa dan sanubari yang paling dalam tenggelam..Hekkk!!

Orang kata kalau takut di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai yang bersih suci lagi murni sebab munasabah kalau sekali ombak tu bergelora ianya akan menenggelamkan hati dan perasaan serta jiwa dan kenegaraan.. Abaikan mukadimah yang panjang serta berjela macam kuih jala yang cuba di sampaikan tapi tak tercapai oleh akal dan fikiran ye..

Betul ker orang cakap emosi kita dalam kehidupan seharian boleh kawal mood kita untuk berblogging? Erkk? Hmm rasanya macam ada kebenaran kata kata ataupon pesanan khidmat masyakarat tersebut..Sebab munasabahya bila mood kita dalam kehidupan seharian down..Bukan lagu down down down tu taw tapi orang melayu kata emosi terganggu..

Mood untuk berblogging tu dah jauh menyimpang hinggakan tersesat ke jalan yang membawa pemusnahan..Sila abaikan sebab dah tersalah fakta..Bila emosi kita terganggu ataupon orang sekarang cakap jiwa kacau (JK) derr ! Mood nak blogging memang hilang entah ke mana tercampak..Nak update blog pon rasa malas nak BW apetah lagi memang tak la kan..Rasa nak cekup muka laju laju dengan baju lusuh yang dah buat kain buruk tu sebab JK tu dah menyekat jari jemari daripada terus ghairah untuk menari di atas keyboard.. Knknkn?

Ada juga yang sampai hilang mood untuk blogging sampaikan sanggup tutup blog kesayangan.. Sebenarnya tak sanggup tapi sebabkan mood JK dah menyekat...Nak bagi jari menari ikut rentak lagu zombie pon dah tak terdaya rasanya..

Ada sebab munasabah bila ada yang terlampau rajin sampai mengacau dodol depan rumah blogger sampai buatkan para blogger tu jadi hilang mood untuk terus berblogging..Macam cik cintabunga,dah 2 minggu MTT tak nampak dia update blog..Last entri dia pon tajuk cukup menyedihkan menusuk lubang hati paling dalam para blogger yang baca.."cukup sampai sini jer cintabunga blogging" MTT rindu juga nak baca entri entri cikbunga,dulu dia rajin tinggalkan link entri dia yang terbaru dekat komen box ataupon shoutbox tapi sekarang dah tak ada lagi..Dia dah buat keputusan macam tu kn kita tak boleh halang..

Hebatkan penangan dodol yang si pendodol tak bertauliah cuba promosikan dodolnya..Promosi doodle tak apa la juga.. Hehe Ada juga yang di kacau oleh pendonon..Bukan panadol tapi pendodol + anon..so jadi lah pendonon..Ada juga pendonon yang selalu bagi komen positif untuk para blogger ada juga yang cuba nak menjatuhkan..Susah kalau PHD tinggi sangat ni...Tapi jaga jaga kita ni manusia rambot sama pacak,sanggol sama tinggi tapi masing masing ada pendirian sendiri...


Baru baru ni pon ada sorang blogger yang nak tutup blog sebabkan rasa terhina gila dengan apa yang pananon tu komen..Kat blog dia banyak entri yang best evendo dia jarang update tapi ada mesej dalam setiap entri yang dia cuba sampaikan..Tapi nasib baiklah dia cuba dapatkan pandangan Incik Sifu dan blogger lain untuk buat keputusan tu...Kalau tak hilanglah seorang lagi blogger... 

Nota kecik : Memuaskan hati semua pihak adalah sesuatu yang mustahil... 

Terima kasih membaca sampai juling bijik mata .. ^^

10 Orang balas bebelan:

honey amour said... [MTT reply to this comment]

sangat panjang berjela macam kuih jala dan jala nak menjala ikan tu la yunk...hahahha..

p/s: bila nk join contest i ni ha..? ini adalah satu pemaksaan yg terpaksa dipaksa oleh si pemaksa -_-!

Lydia Miza said... [MTT reply to this comment]

kadang kala jika sgt tertekan dgn masalah blog pun akak akan minta pendapat kwn..klu tak,dah lama akak tingglkan blog kot

fefiqah said... [MTT reply to this comment]

hushushus..

Efa Nur said... [MTT reply to this comment]

nak tutup belog jugak laa..xdek pendodol dtg kaco dodol =_=



hehe.. Jom Terjah Sini :)

cikgu said... [MTT reply to this comment]

huhu....tenangkan hati...:):)

Niena Muhammad said... [MTT reply to this comment]

erm.... senang je, xkn ada yg puas ati ngan kte, klau comment tu rasa cam xbest jgn kte siarkan, akak pn rasa down gk bla dpt comment yg cmtu.. tpi apa kesah, kte kna teruskan melangkah... dia yg mengkomen ntah pape tu biarkan je dia syok sndiri..

mas saari said... [MTT reply to this comment]

betul tu...kalau orang masuk campur hal kita memang semangat tu akan hilang!

Nizam Ijam said... [MTT reply to this comment]

hehehehe MTT.... juling2 :P

”Malaysia Vs Taiwan.. Misi ke Piala Dunia Brazil Bukan Misi Mustahil”

Zie Madini said... [MTT reply to this comment]

betul tu MTT. kesihatan jiwa raga mmg teramattttt lah sgtmempengaruhi mood :)

tomato said... [MTT reply to this comment]

memang setuju seratoslimaplohnam % !

time malas xde mood kalau hupdate jgk memang entri pon tah hape2 lah .. hehe

È